FILTER

show blocks helper

Kategorier

Märken

Taggar

Frakt & Leverans

Beställningar

Beställningar mottagna före kl. 12.00 på måndag till torsdag kommer att behandlas samma dag. Beställningar mottagna på fredag till söndag eller övriga helgdagar, kommer att behandlas nästkommande arbetsdag. Normal leveranstid beräknas till 1-6 arbetsdagar. Om leveranstiden skulle bli förlängd blir du meddelad omgående.

Frakt fritt inom Sverige

Leverans sker med DHL, Postnord, UPS.
Paket som skickas med posten hämtas hos närmaste utlämningsställe och ni kommer att få Avi/SMS från Posten när den är levererad. Paket som skickas med UPS levereras fram till dörren på er angivna leveransadress. Ta alltid med ID-handling vid uthämtning av paketet. Observera att vi inte kan ansvara för eventuella förseningar som uppstår pga olika anledningar hos speditörerna när vi väl har skickat en vara.

Telefonnummer till följande speditörer hittar ni nedan;

Postnord: 0771 - 33 33 10
UPS: 0776 - 62 20 77
DHL: 0771 - 40 03 45

Outlöst försändelse

För försändelse som ej löses ut varpå paketet går i retur till Klocktrend, debiteras en avgift om 400 kronor för att täcka Klocktrends kostnader för transport och administration.

Ägandesrättförbehåll

Alla varor förblir Klocktrends egendom tills dess full betalning erlagts.

Transportskada/reklamation

Kontrollera alltid klockan när du mottagit din leverans. Eventuella synliga skador på klockan ska reklameras till oss inom 2 dagar från leveransdatumet. Reklamationer på synliga skador som reklameras efter 2 dagar från leveransen kommer inte att godkännas i retur/byte.
Kontrollera därför din klocka noggrant direkt vid leveransen om den har någon skada. Observera att vid övriga returer så ansvarar du som kund för risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kommer till skada under transporten. Packa varan på ett säkert sätt och använd ett fraktsätt som underlättar för dig, till exempel en försändelse som kan spåras..

Ångerrätt/ Retur

I enlighet med Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler, erbjuder vi full ångerrätt i 14 dagar efter att du som kund har mottagit din vara. Retur ska tillhandahålla oss senast 14 dagar från dagen då klockan mottagits av dig som kund.

Fraktkostnad som tillkommer för returer betalas av kunden och returer ska meddelas till vår kundtjänst skriftligen på info@klocktrend.se.

Returer ska skickas till vår företagsadress och tänk på att brev inte får ett kollinummer så returer bör skickas som spårbar sändning, till exempel paket eller rekommenderat brev.

Klocktrend löser EJ ut paket mot postförskott. Returer som kommer till oss efter 14 dagar från mottagande kommer inte att godkännas och således returneras till kunden.

För att en vara ska få returneras måste denna vara i väsentligen oförändrat skick.

Med detta menas att varan ej får vara skadad eller använd. Bedömning av detta görs i varje enskilt fall. Du får däremot självklart prova och undersöka varan för att säkerställa att den passar och motsvarar dina förväntningar.

Varan skall återsändas i sin originalask (om varan kom tillsammans med en sådan), det vill säga den speciella klockask som hör ihop med varan och ej den kartong som användes som en del av emballaget vid utskicket till dig, tillsammans med kvitto/faktura. Mer information om returskydd via distanshandelslagen hittar du hos Konsumentverket.

Returadress:

Kontakta oss för aktuell returadress

Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Klocktrends kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Klocktrend befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.