VANLIGA FRÅGOR

Beställning

Ja, när du har gjort klart din beställning får du en bekräftelse via e-post. Har du inte fått någon bekräftelse vänligen kontrollera din skräppost-map. Om du fortfarande inte kan hitta din orderbekräftelse bör du kontakta vår ordersupport på order@klocktrend.se för att bekräfta att din beställning är registrerad hos oss.

Vi ser alltid till att informera dig som kund gällande leveransstatus, vi jobbar alltid proaktivt.
Har du frågor eller funderingar kring din beställning kontakta oss på order@klocktrend.se eller via vårt formulär som du finner här

Produkter

Ja, hos oss har du alltid 2-års garanti mot material- eller tillverkningsfel på samtliga produkter i vårt sortiment oberoende av tillverkare och modell.

Ja, alla våra klockor är 100% äkta. Varje klocka levereras med originalbox.

Betalning

Det är alltid fraktfritt oavsett vilken klocka du handlar hos oss.

Ja givetvis, med vår samarbetspartner Klarna AB kan du välja faktura eller delbetalning. För allmänna villkor gällande klarna faktura och konto klicka här

Klarna
I samarbete med Klarna AB erbjuder vi faktura och delbetalning. För fullständiga villkor klicka här

Payson – kortbetalning VISA / MasterCard – Betalning sker enkelt och säkert med Payson.  För fullständiga villkor klicka här

Payson Checkout
Via Payson checkout kan du välja faktura via Payson Konto, kortbetalning eller direktbetalning. Fakturan/kvittot kommer skickas separat från Payson till din e-postadress som du angivit vid beställning. Vi har valt att skicka via e-post, då vi tänker på miljön.
För fullständiga villkor klicka här

Paypal
Betala via PayPal; du kan även betala med ditt kontokort utan ett PayPal-konto.
Betala smidigt och säkert med bara din e-postadress och ditt PayPal-lösenord.
För fullständiga villkor klicka här

Swish – Betala enkelt och smidigt med Swish till nummer 1235932835. Ange ordernumret som meddelande vid betalning.

Leverans

Kontrollera alltid klockan när du mottagit din leverans. Eventuella synliga skador på klockan ska reklameras inom 2 dagar till info@klocktrend.se från leveransdatumet. Reklamationer på synliga skador som reklameras efter 2 dagar från leveransen kommer inte att godkännas i retur/byte. Kontrollera därför din klocka noggrant direkt vid leveransen om den har någon skada.
Observera att vid övriga returer så ansvarar du som kund för risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kommer till skada under transporten. Packa varan på ett säkert sätt och använd ett fraktsätt som underlättar för dig, till exempel en försändelse som kan spåras.

 

 

Dina varor skickar vi med Postnord, DHL och UPS och alla våra försändelser är alltid spårbara och helförsäkrade för kundens trygghet.

 

Leveranstiden är mellan 1-6 arbetsdagar. Vid längre leveranstid meddelas kund omedelbart.

Returer & Återbetalning

Vi erbjuder våra kunder öppet köp i 14 dagar från mottagandet, gäller dock inte företag eller offentlig sektor. Öppet köp följer samma villkor som för ångerköp ( läs under Öppet Köp /Ångerrätt ). Vi rekommenderar att alltid kontakta oss via e-mail innan ni returnerar klockan till oss. All kontakt sker via mail till info@klocktrend.se.

Returer som kommer till oss efter 14 dagar från mottagande kommer inte att godkännas och således returneras till kunden. Eventuell fraktkostnad tillkommer för retur som betalas av kunden. Så länge produkten är i samma skick som vid köptillfället kan du returnera den till oss inom 14 dagar från mottagandet och få pengarna tillbaka!

En återbetalning/kreditering sker i första hand alltid till det ursprungliga betalsättet, vilket normalt sker inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Läs mer om Öppet Köp och Ångerrätt under Villkor & Info.

Om varan gått sönder gör du en anmälan direkt till oss på info@klocktrend.se och beskriver felet, vänligen ange ordernummer vid garantiärenden. Alla garantiärenden skickar vi in till tillverkaren eller agenten för service och/eller reparation. Normal väntetid på garantiärenden är cirka 2-3 veckor. Om felet inte omfattas av garantin debiteras en felsökningsavgift om 300 kronor plus ev. tillkommande fraktkostnader.